LIVET HÄNDE

 
ÅH LIVET. ÅH DU LIV. 



jag är här och jag lever. för alla er som undrat (elsa). 
så mycket bra händer så jag bara glömmer bort att skriva. 
detta är några grejer som har hänt sedan jag skrev här:
 
  • jag har lett lovsång på nyårslägret livskraft tillsammans med Petter och några fler. wow vilken upplevelse. insåg igen att jag verkligen tror på det här med Jesus.

 
  • jag har varit på massa rml-uppspel och blivit dödstaggad på att gå där. jag och bea har varit rml-fansen nr 1. musik, vad jag älskar musik. i samma veva var folkhögskolor det enda jag tänkte på
 
 
  • jag har repat inför kittelfjäll OTROLIGT många timmar. jag repade också inför gospelkonserten samtidigt, så jag var aldrig hemma och åt. detta resulterade i ett matschema för sju veckor framåt, där jag skrev upp vilka måltider jag behövde ta med, och vilken maträtt jag skulle ta med. jag lagade jag massa mat, som jag fryste in och tog med och åt kall i fuktiga replokaler utan micro. 




     
  • har haft sagan om ringen-maraton här hemma hos mig med skolgänget. det var en fantastisk upplevelse med mycket mat, gottissaker, lantchips, onepieces, lökighet, frodo&sam och underbara vänner.





 
 
  • jag har varit livrädd för att bli sjuk just för att jag skulle ha så mycket gigs och konserter. därför gjorde jag mig en kur: kan jang, ett glas c-vitamin, esberitox och te med honung. det hjälpte!

 
 
 
  • jag har haft en gospelkonsert tillsammans med serny carpvik och några andra grymmisar från skolan. en underbar fantastisk bäst och adrenalinfylld konsert. jag sjöng egentligen inte asbra, och flera saker gick fel. men det gjorde inget, för kyrkan var fullsatt och publiken var bäst och jag var så glad att den här dagen ÄNTLIGEN hade kommit. så istället för att vara missnöjd med småsaker gjorde jag mig fullt upptagen med att vara lycklig och lättad. 
 
  
  • jag har varit i kittelfjäll och sjungit i afterskibandet på filadelfiakyrkans sportlovsläger. det var så kul. jag och nalle sjöng gangnam style på koreanska. nu kan jag mima till den på gymmet.




 
  • jag har hängt massa i kyrkan och med kyrkfolket. och ÅH vad jag blir glad av dem! hela snuob (för er som är främmande för detta uttryck så betyder det "sjukt najs ungdomshäng och bibel", en episk bibelgrupp jag är med i på torsdagar) var hemma hos Michael Rastas (vår extremt najsa präst; han är verkligen en av de bästa jag känner) i västerås och kollade på mello. så himla fett var det. halva snuob hade också det mest EPISKA maratonet någonsin. vi kollade på en hel säsong heroes (så sjukt najs, se det om ni inte har sett) under ett dygn. vi höll på från kl 10 (på morgonen) till kl 6 (på morgonen). åh det var såååååå najs. jag somnade inte en enda gång!!!! ni som känner mig vet att detta är en enorm bedrift!!!!!!! jag har också haft najs after church-häng med kyrkgänget. promenad från betlehemskyrkan vid rådmansgatan till waldemarsudde. det var långt att gå, men trevligt. vi har haft bönedygn i kyrkan också. bad hela dagen och natten. ett så bra och uppbyggande dygn!


     
     
     

     
     
     
     
     
     
 
 
  • jag har längtat till studenten. det är något jag verkligen har gjort. vi sångare hade vår avslutningsshow, melodikrysset, som blev fett bra. vi var savanndjur på circle of life och dansade single ladies-dansen. shit va vi var mäktiga ändå. men efter det var jag glad, glad att det var det sista, glad att studenten snart är här. studentmössan kom och vi började räkna ned.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
sen har jag åkt till paris med vännerna och firat ett år med petter och sökt rml (my dream-folkhögskola). och massa fler saker säkert. men de får vi ta i ett annat inlägg. det här blev ändå lite långt. men jag är tillbaka nu!
 
 
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0