fina citat från eddie 2,5 år

"Vattnet är fint"
"Visst är det höst nu? För löven är gula"
"Katten kommer väl inte äta upp mig?"
"Vi ska åka tillsammans"
 
"Jag älskar dig"
 
Mitt barnvaktsbarn Eddie är en så sjukt rolig och fin kille. Och jag blir liksom mer och mer säker på att barn har en personlighet från början, som sedan utvecklas såklart. Tanken att man är helt blank när man föds och sedan får sin personlighet formad utefter miljön man växer upp i kan jag bara inte tro på. Eddie har verkligen personlighetsdrag som skiljer sig från andra barns personlighetsdrag.
Han är sjukt fin. I måndags sa han jag älskar dig till mig och idag sa han det igen. Jag lär mig så mycket av honom. Ja, man lär sig verkligen mycket av att vara med barn. Jag får leka på i lekparken två gånger i veckan, sån himla lyx. Jag är glad att jag får lära mig att leka igen. Jag skrattar så mycket när jag är med honom. 
 

Kommentarer
Postat av: Stella

men åh. att vara barn.

2012-10-12 @ 07:42:21
URL: http://stellablekte.blogspot.com
Postat av: viktor

asså det är så himla nice att barn säger jag älskar dig! man blir så himla ställd och vet inte vad man ska svara. och sen blir man irriterad på att man tycker att det är en konstig grej.

Svar: det känns på nåt sätt onaturligt att säga det tillbaka, för det är alltid finast när de säger det
Helena Alin

2012-10-12 @ 15:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0