den nya normen


nej.
alla är inte hen.
hen är ett ord som finns till för de som varken vill vara hon eller han.
jag vill vara hon! jag är inte hen. jag är född till att vara kvinna och jag vill vara det.
man talar så mycket om individens frihet, att man inte ska vara begränsad, att alla ska få vara som de vill vara.
men att lägga orden i munnen på varenda människa och säga att alla är hen, är inte det är begränsa? är inte det att inkränkta på folks frihet, folk som faktiskt vill vara tjej eller kille?
jag vill vara tjej, jag vill vara hon. varför ska någon då säga åt mig att jag nu ska kallas för hen?

Kommentarer
Postat av: louise

alltså den där kampanjen är till för att provocera, inte för att göra alla till hen eller för att göra just dig till en hen. om man tar den bokstavligt skulle den betyda att det är ett val att vara queer t.ex. så var du hon om du vill det, klart man ska få välja det själv!

2012-06-14 @ 12:05:26
URL: http://furiadeamor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0