jag heter helena

 
Är det dags nu eller?
 
Ja, det är dags.
 
 

Var ska jag börja? 
Jag har haft en fantastisk sommar. Jag har lärt mig massa massa saker om mig själv och om andra och om Gud. Jag har varit så glad och mått så bra!
 
Jag har varit fadder (yngre ledare) på konfaläger i Transtrand. Det lägret jag själv konfirmerades på. Att vara där som fadder var något helt annat. Inte alls samma sak. Men det hade jag inte väntat mig heller. Det var så roligt och så jobbigt.
Roligt för att konfirmanderna var bäst och de ägde. För att jag fick lära känna Jesus ännu mer och ännu djupare. För att jag älskade mina fadderkompisar. För att Transtrand är en av mina favoritplatser i hela världen, jag känner mig så hemma och trygg där.
Jobbigt för att man skulle vara förebild dygnet runt (ibland ville man bara gråta och klaga och vara tjurig). För att konfirmanderna kunde ställa för många och för dumma frågor. För att jag ibland blev galen på mina fadderkompisar. För att jag saknade Petter och min familj. 
Men fantastiskt var det. Det gav mig så otroligt mycket och jag hoppas att jag kunde ge något tillbaka.
 
 

 Petter, Helena och Skåne. Först var vi hos honom i Högsma. Vi gjorde en lian, för deras gamla hade gått sönder. Vi såg en älg. Vi köpte spiderman-schampo. Vi plockade svamp och blåbär. Vi misslyckades med att lägga ett pussel. Vi kollade på Scrubs. Sen åkte vi till min familj i Arild. Vi badade. Vi spelade plockepinn. Vi köpte två gamla kameror på loppisen på Arildsdagen. Vi hade högläsning ur sjätte Harry Potter. Vi kollade på Vampire Dairies. Vi spelade kubb med släkten. Vi klättrade i höga svajiga torn av drivved. Vi firade att jag blev en myndig.
Shit vad det ägde!
 
 
 

 Jag var på frizon. 
Jag var på frizon.
Och det var precis vad jag behövde. Där fanns så många jag tycker om och som gör mig glad. Äsch, jag vet inte ens vad jag ska säga. Det var så bra. Jag blev ba mer och mer säker på vad jag vill i livet. Jag blev ännu tryggare i att jag tillhör honom som har skapat allt. Och det var skönt att bara få sjunka ned i det än en gång. 
Hurra.
 

Skolan började igår, första riktiga skoldagen idag. Jag är så himla glad! Jag har varit alldeles flummig och skrattig och glad idag och igår. Jag är taggad på livet. SÅ HIMLA TAGGAD PÅ LIVET.
Det är en del grejer jag vill ändra på i mitt liv. Och jag känner mig förändrad på nåt sätt, inuti. 
Jag är säker på att det finns en massa folk som ba går omkring och bär på massa planer för hösten/året/livet, förändrade av grejer som har hänt, taggade på allt. Jag skulle vilja höra deras historier och deras drömmar. För på ett sätt är ju de precis som jag.
 

 
Låt allt börja, låt allt komma. Jag är inte beredd, men är man någonsin det? Jag tycker iallafall att det ska bli kul att leva. Eller leva gör jag väl redan.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Åh vad gött att du har haft det så bra! Så värt din sommar låter!
Jag är verkligen en av de som fått en massa tankar i huvudet om året och framtiden och livet. Verkligen. Och jag tycker att det är en så sjukt najs känsla att, liksom, ha en plan. En vilja och strävan till nånting där i framtiden istället för att driva runt och vara rastlös.

Det är fint det.

Svar: carro jag vill höra dina tankar om året och livet och framtiden och allt! det vill jag verkligen!!
Helena Alin

2012-08-23 @ 21:43:02
URL: http://hjarnanssmorgasbord.webblogg.se
Postat av: AnnA

Åh. Din sommar har jag ju redan hört om men visst är det underbart att börja trean! Fatta vad mycket som kommer hända och som vi kommer vara med om!

2012-08-24 @ 09:00:26
URL: http://www.annaskapar.blogg.se
Postat av: esther

åhhh jättebra text. vad glad jag blir :)

2012-08-28 @ 14:10:24
URL: http://www.whillows.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0