tidigt varje morgon vill jag tacka för ditt ljus

Klockan är prick sex och jag har varit vaken i en halvtimme. Det är mörkt som i graven ute. Fast månen lyser. Konstigt att månen inte lyser av självt, utan att den är helt beroende av solljuset. Konstigt att den ändå kan lysa så starkt.
I helgen ska jag åka bort till en fin vän som bor i en vilande stad. Det ska bli skönt att komma dit. Det är lite som att jag pausar mitt liv här hemma, åker dit och bara andas ut och hämtar kraft. Och när jag kommer tillbaka hit trycker jag på play igen och så kör jag på som vanligt, fast med massa ny kraft.
gos

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad finfint du skriver!

2011-10-20 @ 20:40:44
URL: http://malinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0