snart ska de största bli så små

Min katt har fått som vana att vilja gosa på söndagar. Inte så mycket på vardagarna utan det kommer mest på söndagar. Då klättrar hon upp på min mage när jag ligger i kökssoffan, eller kommer och stångar mig med sin nos när jag läser harry p i vardagsrummet. Det är himla mysigt. Det är som att hon hungrar efter kärlek och vill vara så nära som möjligt. Fast iofs. Det kanske inte är så att hon bara vill gosa på söndagar, det kanske handlar om att det bara är på söndagar som jag ligger i kökssoffan eller läser harry i vardagsrummet. Som att hon passar på när jag väl är hemma och är stilla för en gångs skull. Det borde betyda att hon alltid hungrar efter kärlek. Fast det gör vi väl alla.
Jag vill att det ska snöa! Det blir så tyst när det snöar. Man tittar ut genom fönstret och tror att det är storm. Men när man sedan öppnar fönstret är det som att man har stängt av ljudet på verkligheten. Det är bäst. Jag längtar. Om en vecka är det första advent. Crazy. Fast det känns på något sätt som att det inte är någon idé att älta att tiden går snabbt, för i princip alla håller ju med om det. Vi vet att vi tycker att tiden går snabbt. Men det gör ingen nytta att upprepa det gång på gång, det enda man kan göra med ett sådant konstaterande är att nicka och hålla med.

På torsdag ska jag på Jonathan. Jag lllllääääännnnngggggttttttaaaaaarrrrrr.

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh snö snö snö! Helena, på lördag tycker jag vi äter pepparkakor och låtsas att det är jul alldeles strax, vilket det ju faktiskt är!!! Åh jag längtar tusenfallt till typ allt just nu. Du vet stunden då pluggandet för hösten är över...åh! :)

2011-11-20 @ 21:51:57
URL: http://prinsessananna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0