trassel på kvällsqvisten

När man ena dagen ska gå in i ett tillstånd man inte riktigt kan kontrollera, då man inte vet vad som är sant, på riktigt. När man blir rädd för sitt eget sinne.
Och andra dagen cyklar och drar in doften av solvarma små frön, alldeles fylld av hurskadetgåjagvetintemenalltfixarsig.
It's a fine line, det ska du veta.
När någon säger "du är inte riktigt dig själv". Vad menar de egentligen med det? Hur kan de veta vem jag är när jag är mig själv? Finns det ens något som är 'sig själv'? Man kan väl vara olika.
När någon säger "du är påväg tillbaka till dig själv". Tillbaka till sig själv. Det är som om ens 'jag' ens 'själv' står på en hållplats och väntar, och när man anländer dit tar den vaddetnuär armkrok med mig. Och så går vi tillsammans.
Men det låter ju då som om man är två stycken i sig själv. Alltså borde den ena vara 'jag'. Den andra delen är bara oönskvärd. Eller?

Kommentarer
Postat av: Anna

Allt du någonsin gör, allt du någonsin tänker är ingenting annat än du! Men sen finns det olika sidor av den ENDA person du är. Sidor som olika personer känner. alla sidor är lika mycket dig, alla sidorna behövs. Men då kan personer som inte sett alla sidor se en annan.

2011-05-13 @ 09:04:48
URL: http://prinsessananna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är sant det du skriver, hur kan folk säga så egentligen " Du är inte dig själv". Det säger man ju ofta när man gör något dumt eller är elak så det är ju ganska fint egentligen, att man ser den dåliga sidan som något som inte hör till personen man är.

2011-05-15 @ 20:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0