förhoppningar om regnbågar

Jag vet att det är naivt.
Jag vet att det är orealistiskt.
Alla säger det, hela tiden. Du kan ju sluta drömma 'cause it ain't gonna happen, säger tidningarna. Det stod i metro senast igår. Du får nöja dig med vad som kommer. Tro inte att du är något. De som kommer någon vart är de som kämpar för sitt liv, har vassa armbågar och lämnar svikna människor bakom sig. Och inte har du den glöden inte.
Ibland vaknar jag till med ett ryck och hör deras ord som sanningar. Klart som tusan att det inte kommer bli som man vill. Det blir säkert en landsdepression snart. Varför tror jag att samhället ska bry sig om just mig? Visst händer det att liv blir misslyckade.
Jag vet att det är naivt, och jag vet att det är orealistiskt.
Men jag måste fortsätta hoppas, jag måste fortsätta tro att det en dag kommer att bli bra.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppet betyder tusen ggr mer än glöden.

2011-05-19 @ 20:59:35
Postat av: Anonym

Jag har arrat låten och det är min. Tack!!!

2011-05-20 @ 13:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0