söndag / 00.00 / 25 december

Igår hemma från lanza och idag är julafton över.
Julafton har varit mysig och otroligt bra bara. Pappa kom in i morgonrock och tomeluva, med te och lussebulle, och sjöng Nu så kommer julen. Som alla år. Vi var på julspel i kyrkan, som alla år. Åkte hem, åt massa, sjöng massa (pappa gjorde sjöng o helga natt - som alla år. fantastiskt), läste julevangeliet. Julklappisar. Jag hade gjort grymma rim. Var sjukt nöjd.
Jag fick Tomas Tranströmers samlade verk. Inbunden, riktig bok. Jag läste hela ikväll. Okej, jag läste inte alla dikter. Men jag skummade igenom hela. Gjorde hundöron på de sidor där de särskilda dikterna som gjorde ett speciellt intryck. Strök under meningar, skrev kommentarer. Fattar inte hur ord kan bli magiska. Hur de kan göra så att det suger till i hjärtat. För det händer flera gånger när jag läser Tomas Tranströmers dikter.
Min mamma är så otroligt fin. Hon gav oss alla fyra fotbad, fotmassage, peeling och alltihop. Hon sa att det var ett tack för allt som vi har gjort för henne. Min mamma är fantastisk.
Imorgon ska vi se på harry potter hela familjen. Hemmabio med risgrynsgröt.
Ikväll hade vi 30 st levande ljus tända i vardagsrummet. Plus brasa och adventsljusstakarna och elljusen i granen.
Jag är otroligt nöjd. Och glad, över min familj.
Och så är jag glad för att Jesus föddes. Asså hurra och grattis och halleluja till Jesus!!! Det är bara för grymt.
god jul på er kompisarna

Kommentarer
Postat av: victoria

Låter underbart!

2011-12-25 @ 23:05:34
URL: http://victoriagloria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0