fragment

Små saker jag vill säga, små oviktiga saker som kan bli viktiga. Men antingen känns de inte betydelsefulla nog, eller så glömmer jag bort dem. Synd, de kanske behövde att någon skrev ned dem.
Jag kommer ihåg en sak jag tänkte på. Igår satt jag mitt emot en söt gubbe på spårvagnen. Huden på hans kindben var alldeles rödspräcklig, ni vet köldbiten. Fast det var inte alls kallt igår. Så jag tänkte, att han måste någon gång i sitt liv förfrusit sina kinder eftersom minnet av den kalla dagen fortfarande klamrar sig fast i huden. Undra vad han gjorde då. Han kanske bergsklättrade. Nu är han nog för gammal för att göra det. Fast never say never.
Idag är en så bra dag. Det krävs inte mycket för att en dag ska bli bra. Två tjejer med massa tankar, solsken, något att äta. Det räcker liksom.
Känslan jag hade imorse var känslan man har dagen innan sin födelsedag. Det är för att min syster kommer hem imorgon. Jag fattar det inte. Ikväll ska jag göra müsli. Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0