bli

Åh vad vi ska verka oberörda. Vi ska bara titta på varandra, fast inte så länge, vi ska låtsas att vi inte bryr oss, låtsas som om man inte ens tänkte titta på den andre.
Sköt du ditt så sköter jag mitt. Sätt dig inte för nära, snälla nån lite revir måste man ju få ha.
Vi blir irriterade om någon hostar. Förvånade om någon yttrar ett ord till någon den inte känner.
Ja! Jag tittar ut genom fönstret ända tills jag ska gå av, så att jag inte behöver titta i någons ögon.
Vi kollar snett på den som ler. Ska komma först in, ska komma först ut. Hjälper inte den som snubblar.
Rör mig inte. Rör mig inte.
Rör mig inte.
Stockholmare. Det värsta är att vi alla är medvetna om detta. Vi tillochmed pratar om det. Men det är ju om oss själva vi pratar.


Kommentarer
Postat av: virrepirre

så himla sant, jag hatar det där.

2011-05-01 @ 10:49:59
Postat av: victoria

TRÅKIGA TRÅKIGA TRÅKIGA SVERIGE.

2011-05-01 @ 13:50:51
Postat av: Oscar

Tack så mycket för din kommentar :)

2011-05-01 @ 18:09:10
URL: http://synsinteblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0