att säga

Ni vet när man har något att säga. Har något att säga.
Och man försöker verkligen säga det! Men så kommer orden bara ut fel? Det låter inte som man vill?
Nej. Det låter som mainstream ord bara. Sådana ord som folk nickar åt.
Jag vill inte säga dem orden. Jag vill säga de ord som jag faktiskt tror är sanna.
Fast iofs. Jag vet inte vad som är sant.
Vet någon vad som är sant egentligen? Vi säger att kärleken är sann, att vänskapen är sann. Vi kanske också säger att solen är sann, att värmen är sann, att gråten är sann. Fast vet vi.
Nja. Jag tror inte det. Men vi kanske inte måste veta.
Det finns ett ställe på vägen hem till mig där det inte finns några gatlyktor. Där är det mörkt. Vissa kvällar när jag går hem brukar jag stanna just där och titta upp mot himlen, om det är stjärnklart. Då ser jag inget förutom stjärnorna. Och då spelar det faktiskt inte så stor roll vad som är sant och inte sant.

Kommentarer
Postat av: matilda

du skriver fint, helena :) jag tror jag förstår vad du menar

2011-04-04 @ 23:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0