diagnos skilsmässobenägen

igår lyssnade jag på radio. de snackade om skilsmässor. de sa att 20 000 par per år skiljer sig i sverige. det är tydligen otroligt mycket mer än alla tidigare år.
en doktor pratade om att de tagit fram en medicin som ska motverka skilsmässorna. medicinen skulle göra en mer lyhörd för andras känslor och man skulle bli en mer förstående människa.
yeah right.
nuförtiden ska man verkligen hitta en medicinskt förklaring på allt. kan man inte bara förstå att allt inte går att lösa genom medicinering. för jag tror nog inte att många mediciner faktiskt löser problem. inte om man ser långsiktigt iaf.

Kommentarer
Postat av: Carro

åh vad intressant. jag måste säga att jag blev lite kluven i frågan. spontant håller jag med dig, typ att medicin bara förvränger nånting men inte ändrar verkligheten. man kan inte ha ett förhållande som bygger på att man ska ta medicin för att kunna kommunicera, det låter ju helt bisarrt verkligen.



men sen kom jag att tänka på andra psykologiska fall, som i depressioner, då medicin verkligen kunnat ändra folks liv till det bättre.



fast det är ju som du säger. man ska inte tro att medicin löser allt, även om det löser en ghel del saker...

2012-05-26 @ 11:56:59
URL: http://hjarnanssmorgasbord.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0