ut i vida världen och hem igen

igår såg jag en bäbis och hans syster. de satt mitt emot mig på tunnelbanan. han satt i hennes knä.
hon pussade massa på honom. han puttade lite otåligt bort henne och sträckte sina små händer mot fönsterrutan.
släpp mig! jag vill se världen! jag är klar med pussandet och allt sånt. nu är jag redo för världen!
det var med skräckblandad förtjusning som han tryckte näsan mot rutan, och såg världen virvla förbi utanför.
men efter ett tag återgick han till sin syster, som fick fortsätta krama och pussa.
jag vill hem nu. jag vill ha en kram. världen var stor.
jag tror att det kommer vara så hela livet, på ett eller annat sätt.
man behöver komma ut, man vill komma ut och smaka på livet. men trots att livet är så spännande, och har massa att bjuda på, måste man också ha en trygg punkt att återvända till. en trygghetszon där man bara får vila och bli älskad.

Kommentarer
Postat av: esther

det där var jättefint skrivet. och så sant

2012-06-05 @ 21:03:22
URL: http://www.whillows.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0