sommarstudentsnigelkaos

idag blev det sommarlov. jag har inte riktigt hunnit. har inte hunnit med sista tiden. men imorgon ska jag iaf sova så jag storknar. och sedan ska jag göra alla morgonsysslor jättelångsamt. bara för att jag kan. hehe

så sjukt fin blombukett. och så sjukt fin anna.

studentparty som sagt. hittills har jag varit på sex stycken studentmottagningar. man blir trött av allt åkande runt hela staden. två gånger har jag varit en sekund från att gå in på fel mottagning. jag har bara letat efter ballonger vid dörren när jag har försökt hitta till alla studenter, och inte tänkt så mycket på att det kanske är många fler som har mottagning på samma dag. tur att jag aldrig hann gå in hos dem jag inte kände. det hade ju blivit lite pinsamt.
men jag blir sjukt taggad på att ta studenten! det verkar så himla roligt. jag längtar. jag har ett asroligt år framför mig. trean kommer bli bra. jag känner det.


när det regnar kommer ju alla sniglar och maskar fram. då brukar jag bli irriterad på dem när jag går slalom mellan dem. varför ska de komma fram för? de är jobbiga.
men visste ni en sak? de kommer inte ut frivilligt. när det regnar fylls deras hål i jorden, där de brukar bo annars, med vatten. så de tvingas ut från sina hål, för att det inte längre går att bo där. de liksom vräks ur sina bostäder. och idag när jag var ute och gick slalom mellan alla maskar och sniglar (för att det hade regnat) kände jag plötsligt sympati för dem. det är inte deras fel.

godnatt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh fina!! Jaa Nästa år är det vår tur att springa ut! Vad kul vi kommer få!!

2012-06-13 @ 08:20:40
Postat av: louise

hej helena!

kul med frågor! jag skrev hen om personen som sa att jag var dålig på matte för att maskera personen så mycket som möjligt då jag inte vill berätta över internet vem det är. personen har uttryckt sin könstillhörighet och det är inte hen, men om man känner till mina vuxenrelationer och läser inlägget skulle man kunna förstå vem det är.

Om namnen: nej, jag menade att ett av namnen jag ger varje barn ska vara könsneutralt :) jag tänker t.ex. på hur det har blivit för serny.

Nej, det är ju alltid kul att kunna diskutera/förstå hur andra tänker. minns du när vi pratade efter min meditation på idrotten och jag frågade om du kopplade samman meditationen med gud? det var intressant att höra hur du tänkte då!

Hoppas du har en bra sommar, puss och kram!

2012-06-15 @ 10:46:39
URL: http://furiadeamor.blogspot.com
Postat av: louise

ja, visst är det :)

tack så mycket, helena! jag hoppas att du får en fantastisk sommar du med så ses vi snart, puss och kram!

(visste du förresten att helena är mitt favoritnamn i hela världen? jag skulle hetat det egentligen!)

2012-06-18 @ 11:57:23
URL: http://furiadeamor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0