there's not a star in heaven that we can't reach (kollade på high school musical i helgen)

Jag har ju ett ställe påväg hem från spårvagnen där jag alltid stannar och tittar på stjärnorna, för där är det inga gatlyktor som skymmer sikten.
Igår var det typ halvmåne och så var det en stjärna precis bredvid månen. När jag gick hem från spårvagnen och kom till stjärn-stället tänkte jag "äsch, det är inga stjärnor ikväll, bara den bredvid månen, så jag kan lika gärna fortsätta gå". Och så fortsatte jag att gå utan att ens titta upp. Jag antog att himlen var tom.
Det finns ett ställe till där jag kan titta på stjärnorna påväg hem. Det är när man precis kommer in på min gata och ser mitt hus. När jag kom dit så tittade jag upp. Då såg jag att himlen inte alls var tom. Det var fullt med stjärnor, bara att de inte lyste lika starkt som den stjärnan bredvid månen. Men nu när jag såg de fattade jag inte hur jag hade kunnat missa dem innan.
Man ska akta sig för att anta att allting är mörkt och tomt och tyst. Man kanske bara har missat att titta upp. Och när man väl gör det ser man allt det braiga, och man förstår inte hur man inte hade kunnat se det förut.

lyssnar på den här

Kommentarer
Postat av: Lotta

Sjukt fint!! <3

2012-02-03 @ 10:12:07
URL: http://charlottabillstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0