fat tuesday/ livet snurrar

jag sitter just nu på waynes coffee. har ätit surdegstoast med pesto, och druckit varm choklad med grädde&marshmallows. min syster jobbar just nu på granit som ligger precis intill. så ibland ställer jag mig upp och går och kikar på när hon jobbar. jag saknar henne.
hon som stod i kassan när jag köpte min macka och choklad var jättesöt och jättesnäll och glad och trevlig. då sa jag det till henne, att jag verkligen uppskattade att hon var det, att man själv blev glad då. då blev hon glad och gav mig fler marshmallows. tänk att det kan göra så mycket om man är trevlig. det kan göra någons dag. att hon var så glad gjorde mig alldeles varm. och det är ju liksom inte så himla svårt att vara glad. och man själv blir faktiskt glad av att vara glad och göra andra glada. haha. glad. nu har jag sagt det många gånger.
jag har pluggat. det har gått ganska bra. känner ändå att jag har helt okej kontroll. fast nä. haha. det har jag inte. men man kan ju alltid låtsas.
jag ser inte vem det här. trodde det var johanna, men jag är osäker. jaja. den som ser vem det är kan väl säga det

igår hade jag inget smink på mig. tre-fyra stycken kom fram till mig och frågade med mild röst 'hur är det? är du trött? är du sjuk? hur mår du egentligen?'. jag ville ba säga haha nej jag är bara blek och ful för att jag inte har nåt smink. men istället spelade jag med och ba joo, jag är rätt trött, men det är okej. ville inte att de skulle känna sig obekväma. förutom när julia frågade, då sa jag som det var :) hon kunde ta det.
igår var det också fettisdagen. jag åt två semlor. mmmm. den första var bakad med mer smör och mer ägg. den ägde.
igår pratade jag med victoria en stund. hon är en pärla.
på lördag åker jag till kittelfjäll. JAAAAAAAAAAAA. äntligen. johanna ska med, det är kul. och petter ska med, det är också kul.
nu ska jag plugga mitt sista. pew. livet snurrar.

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag såg att du inte hade smink. Jag tyckte du var fin. Jag vet inte om jag sa det, men jag tyckte det i alla fall. :)

2012-02-22 @ 16:17:30
URL: http://hjarnanssmorgasbord.webblogg.se/
Postat av: en bloggläsare

JAAAAAHHH!!!! jeehhhhhssss!!! do it the english way du anar inte hehe jag blir så glá! TJOHO



och jag ska säga dig en till jag helena!! du är så snäll och god fy vad bra du är jippie

2012-02-22 @ 21:57:43
Postat av: Anna

du är sjukt snygg utan smink. tro mig.

2012-02-23 @ 07:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0