att bli vuxen

det blixtrar och åskar. åskan kom två sekunder efter blixten. det betyder att blixten är två kilometer bort, har jag hört iallafall. det kanske är en myt. men jag blev iallafall rädd, för pappa sa 'helena, dra ut datorsladden ur kontaktuttaget'. när pappa är rädd blir jag rädd. undra om det kommer vara så hela livet, att man inte blir riktigt rädd förrän ens föräldrar, eller iaf väldigt närstående, blir rädda. eller är det något man växer ifrån i takt med att man blir vuxen? hm.

idag flyttade min syster. flyttade från huset i bromma till en lägenhet på kungsholmen. det skaver lite i mig, fast det känns mest roligt. för hon är så otroligt glad. och jag var i lägenheten, och den var så snygg. jag ska alltid hänga där. så det känns ändå okej. dessutom ska jag få hennes rum här hemma. det blir bra. fast det kommer ändå kännas otroligt märkligt att när vi säger hemma kommer vi nu mena olika platser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0