jag har haft ryckningar i ögonlocket i en timme och tio minuter nu

Jag är så himla glad! Asså åh! Jag är så glad! Söndag har typ blivit min bästa dag i veckan, lätt. Förut hade jag alltid söndagsångest. Det klart att jag fortfarande har det ibland. Men verkligen inte på samma sätt. Jag tycker om att vakna upp på söndagar, trots att jag inte får sova så jättelänge. Varför jag måste gå upp tidigt är för att jag ska till kyrkan, men jag tycker ju om att gå till kyrkan så det gör ingenting.
Jag har varit så sjukt tacksam de senaste dagarna. Har kommit på massa saker som man tar för givet i vardagen. Jag är så otroligt glad att jag föddes i Sverige. Visste ni att det är 0,08% chans att födas i här? Det är så sjukt liten chans. Och jag har det så himla bra här. Vi har alla årstider här. Bara en sådan sak! Att vi får uppleva hur naturen kan se ut i alla dess skepnader. Det är asfett ju! Och att vi får gå i skolan och allt. Åhh det är bara så himla häftigt att jag får ta del av allt det här. Sverige ligger typ i topp på alla sådana här listor som finns över länder där det är bäst ställt, vare sig det gäller demokrati eller ekonomi. Och tänk att jag bor här! Blir så sjukt glad.
Jag vet att jag är sådär jobbigt optimistisk nu, men jag tror man blir så mycket gladare om man uppmärksammar sådana här saker. Man tar väl mer vara på livet. Eller något i den stilen.

För några dagar sedan bakade jag bullar. Jag gjorde en sats med vanlig kanelfyllning, och så gjorde jag en sats med en fyllning som jag trixade ihop helt själv. Jag hade i smör, vaniljsocker, mandelmassa och chokladbitar. Asså mmmmmm vad goda de bullarna blev. Hurra asså. Det är grymt att hitta på egna grejer som blir aslyckade. Nu ska jag ta mig en bulle eller två. Man kan ju inte vara utan sitt fem-i-halv-tre-söndagsfika. Det är givet.

Kommentarer
Postat av: esther

sv: hahah jag vet helt galet.. jag har svarat på frågor jag ska kunna om och om och om igen från typ fem olika kapitel och tränat 130 glosor om och om igen. Man kan ju inte annat än att älska prov, eller hur?



Åh, det du skrev om att vi är lyckligt lottade att få födas i Sverige, har också tänk på det och det är så sant! Det är verkligen en sån där sak man aldrig tänker på för att man är så hemma-blind. Asbra skrivet!

2011-10-09 @ 15:13:39
URL: http://whillow.blogg.se/
Postat av: FlizanLizan

Hejsan



Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 kr :P

2011-10-09 @ 15:46:50
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: Anna

ÅH HJÄRTA FÖR ATT VARA GLAD! Så himla bra när livet bara går ihop och bara man kan vara glad över små saker! Åh!

2011-10-10 @ 13:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0