nattfjäril

Jag bäddade just min säng. Och när jag lagt täcket till rätta såg jag något litet brunt i ena hörnet. Med ett hugg i magen insåg jag att det var ett djur, ett kryp. Jag tittade närmare på det och såg att det var en nattfjäril.
Jag måste ta den i händerna och släppa ut den, tänkte jag.
Men det tog en stund innan jag kunde göra det. Vet inte varför.
Vad var jag rädd för egentligen? Vad trodde jag skulle hända?
Till slut kupade jag händerna och omringade den. Den flaxade förtvivlat. Jag släppte snabbt ut den genom mitt fönster ut i nattluften och jag kunde nästan känna dess lättnad.
Mitt hjärta dunkade så hårt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh hjärta!

2011-04-13 @ 22:18:20
Postat av: Anna

Åh min vän. Hör av dig.

2011-04-14 @ 17:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0