barnen

Idag mötte jag en mamma och ett litet barn på trottoaren. Och barnet flyttade sig liksom lite när jag gick förbi, som man ju gör när man möter någon på en trång trottoar, för att släppa förbi mig. Han var typ två tre år.
Tänk att han har lärt sig att man gör så! Tänk vad mycket man lär sig. Eller snarare, tänk att man lär sig allting! Jag tycker det är så himla häftigt med barn och hur snabbt de snappar upp saker, och att man som förälder verkligen lär dina barn från scratch. Wow vilket ansvar. Vad läskigt. Tänk att alla får bli föräldrar. Men det klart, för vem skulle bestämma vem som inte var lämplig att bli förälder?
Det är så fantastiskt att barn lär sig så snabbt och att de är helt beroende av sina föräldrar. Fantastiskt och skört.

Kommentarer
Postat av: Anna

ja, man lär sig verkligen allt! Men jag blir otroligt skrämd av det! vart kommer man ta sina egna barn, om man får några? Men ja, en helt fantastiskt stor grej.

2012-05-13 @ 19:13:46
URL: http://prinsessananna.blogg.se/
Postat av: Lotta

Men ja, eller hur!! Så himla häftigt! Och läskigt, eftersom de verkligen tar efter ALLT. Vilket ansvar. Hjälp!

2012-05-13 @ 21:43:39
URL: http://charlottabillstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0