walk with me

åhhhhhh det är askonstigt att man kan vara ledsen och glad samtidigt. vilja gråta och vilja skratta samtidigt. att ena stunden säga "jag mår verkligen jättebra" och mena det, och andra stunden säga "det är okej" med en liten suck och ett jagkämparpå-leende. blir så himla trött. jag är trött. inatt ska jag sova relativt länge. om jag somnar om tio minuter kommer jag få sova i...åtta timmar. åh det skulle äga. jag ska satsa på det.
idag kom det ingen lärare på vår lektion i gemensam sång (en lektion med bara sångarna i ens årskurs, i vår årskurs är vi fjorton stycken). det var vår sista lektion och vi skulle kunnat ha gått hem och inte slutat klockan fem som vi skulle ha gjort. men det gjorde vi inte. vi släckte lampan, la oss ned på golvet och gick en runda då alla fick säga vad de hade på hjärtat. några sa att de var stressade. några andra sa att det inte gick så bra på deras sånglektioner. någon sa att den längtar till morgondagen. någon frågade om råd till vad den skulle ge sin pappa i födelsedagspresent. jag sa att jag hade fyra hål i mina strumpbyxor och att jag åt makaroner o keso igår. jag älskar att vi hellre hänger med varandra än att var och en åker hem och drunkar i sin egen melankoli.

Kommentarer
Postat av: Carro

Vilken bra grej!! Fy vad bra! Jättenajs. Sjukt najs, med Petter-uttal.

Gemsång-grejen alltså. Inte det andra. Det är bara konstigt! :( men du är underbar oavsett vilket humör du är på.



Och du! Du är verkligen "eld". Du är verkligen det. Inte "lugn". Du är "Eld". Med stort E. Det är du, i alla fal i mina ögon. Bara så du vet.

2012-01-18 @ 23:00:40
URL: http://hjarnanssmorgasbord.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0