dofter

Ni vet när det börjar dofta sött i luften! Typ i maj/juni. Jag kände en svag antydan till den doften idag! När jag var påväg hem från skolan. Jag andades in så mycket som jag kunde och ville aldrig att den skulle försvinna. Jag längtar tills våren slår in på riktigt. Och jag längtar till sommaren. Åh, ja.
Påväg hem från spårvagnen finns det ett hus vars tvättstuga det alltid luktar jättemycket från. Jag älskar doften av tvättmedel, jag kan lätt säga att det är en av de fem bästa dofterna i hela världen. Så när jag gick förbi där idag ville jag bara supa in all doft som gick.
Huset precis efter har ventilation som släpper igenom typ alla dofter från köket. Så där luktar det alltid jättemycket mat runt kl sex/sju om kvällarna, när jag är påväg hem. Så även där ville jag bara dra in all doft.
Mina lungor var alldeles trötta när jag kom hem efter att ha gått från ålstensgatan.
Stella, jag vill ha alla dessa tre dofter i vår doftbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0