carpe hejdå

Typ igår var det någon som räknade ut att det var 19 skoldagar kvar för oss på södra innan jullovet. Och jag åker iväg innan vi slutar. Så för mig borde det vara ännu färre. Det känns helt crazy. Mest najs, men lite jobbigt också. Känns som om det är fett mycket saker man ska hinna med. Assååå livet går lite för fort. Fast ändå går det aslångsamt. Det händer knappt någonting, jag är samma som jag var för ett år sedan på många sätt. Men samtidigt så går månaderna så sjukt fort, det händer att jag fortfarande råkar skriva oktober i min dagbok, fast vi redan har hunnit till hälften av november. Hur gör man för att stanna upp.
Jag kanske inte är samma som för ett år sedan. Jag vet ju inte, jag kan ju inte vara objektiv när det gäller mig själv. Och det händer ju visst massa saker. Men det känns ibland som att ett år ba går förbi obemärkt. Hur gör man för att leva liksom, utan att behöva tänka carpe diem varje dag. Jag hatar förövrigt carpe diem. När någon säger carpe diem vill jag stänga in mig, dra ned persiennerna och kolla på film hela dagarna. För man kan inte leva varje dag som den vore den sista. Asså dels för att man rent praktiskt inte kan det, men det fattar ju alla (jag måste åka till Paris, jag måste se eiffeltornet innan jag dör!!! osv). Men också för att det hör livet till att ha gråa ledsna onajsa dagar. Och om man ska tänka att varje dag vore den sista, då får man inte ha en deppdag. Och det vill jag ha ibland. Man kan ju liksom inte veta av det lyckliga om man inte har känt på det olyckliga.

Kommentarer
Postat av: victoria

hhaha så rätt. började skratta när jag såg rubriken och visste direkt vad du skulle skriva om carpe diem, haha <3 <3

2011-11-15 @ 23:18:20
URL: http://victoriagloria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh du är så smart Helena! Och så sant, det är egentligen bara helt drygt att säga dumma grejer om andra så jag jobbar på det! Vore toppen om du kom den nionde, dock har jag ingen låt ännu men men någon gång så ;-)

2011-11-18 @ 08:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0