alltid aldrig, aldrig alltid

Hon avskyr när han gör sådär. Hon avskyr när han knäcker fingrarna, det är så fruktansvärt äckligt. Hon vill bara rulla ihop sig som en igelkott, med alla taggarna utåt, för att det är så äckligt.
Han hatar när hon gör sådär. När hon äter drar hon gaffeln mot tänderna. Han står inte ut med ljudet, kan hon bara sluta.
Hon hatar det. När han aldrig kan bestämma sig i förväg, att han aldrig kan planera. Att han säger att han föredrar spontanitet så fort hon tar upp sin almanacka.
Han hatar det. Att hon klagar på att hon inte har råd med sina mobilräkningar, när hon köper nya kläder varje dag.
Hon avskyr det. Han skiter i skolan, och försöker inte ens kämpa för sina betyg. Fattar han inte att han verkligen kan, att han egentligen är så otroligt klok och smart?
Han hatar det. Hon blir aldrig klar på morgnarna, hon fixar sig och sminkar sig och allt vad hon gör. Fattar hon inte att hon är som vackrast när hon bara är hon?
Jag älskar honom så mycket att jag skulle kunna springa flera mil för honom. Utan honom är skulle jag falla platt, som om gravitationen hade växt sig hundra gånger starkare.
Jag älskar henne så mycket att jag knappt kan stå. Hela hon gör mig svag och jag visste inte att känslor kunde kännas såhär mycket.
Alltid är ett starkt ord, men jag hoppas att han alltid vill vara min
Aldrig är ett starkt ord, men jag hoppas att hon aldrig lämnar mig.

Kommentarer
Postat av: bea

åh. fint!!!!!

2011-05-14 @ 13:43:12
Postat av: Carro

Asså åh. Bara åh. Så väldigt väldigt vackert. Vilken förmåga du har att formulera dig.

2011-05-14 @ 23:51:09
URL: http://hjarnanssmorgasbord.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0