om Gud hade en handstil


...då skulle bokstäverna varit de vackraste någon någonsin sett, de skulle vara magnifika. Storslagna.
Handstilen skulle varit så tydlig att jag verkligen hade förstått den, vartenda ord.
Bokstäverna skulle vara stora, höga, så att man fick sträcka nacken för att se toppen på dem. Och inte ens då skulle man se hur högt de gick.
Orden skulle ha blinkat i många olika färger, nyanser, former och storlekar.
Handstilen skulle varit så komplicerad och invecklad att jag inte skulle förstå något alls ibland.
Handstilen skulle varit ödmjuk och enkel, lätt att ta till sig.
Man skulle ha svårt att titta på bokstäverna, för att det helt enkelt är för mycket att ta in. Men när man väl vågar känner man att man inte gjorde ett misstag när man tittade på dem.
Ett brev med den handstilen skulle man ta fram och läsa om och om igen.
Den handstilen skulle sitta kvar på hornhinnorna när man en gång lagt sin blick på den.
Jag skulle inte ha förstått den alls. Jag skulle ha förstått allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0