luftslottet som sprängdes

Jag blir så trött av alla luftslott.
Jag tror eller jag vet inte eller iofs det skulle ju kunna vara så; eller vadå vad sa han egentligen; då skulle hon kanske reagera såhär; säg inte så till dem för då kan dem bli sura; men neeeej det kan inte ha varit hon som sagt så, hon skulle aldrig säga så; asså det är ju troligt att det är så det kommer bli.
Man sätter allt sitt hopp till ett enda antagande. Som sedan visar sig vara luft, ingenting, tomrum. Att satsa alla sina pengar på en häst, som man inte ens har sett med egna ögon.
Förut blev jag arg på folk som antog saker. Anta inte bara, du kan ju inte bara lita blint på antaganden! sa jag, och tyckte jag hade så rätt. Det är väl klart att man inte bara ska anta saker utan att veta bestämt.
Och det är väl klart att jag gör det lika mycket som alla andra. Om inte mer.

Kommentarer
Postat av: stella

<3

2011-06-07 @ 22:40:33
URL: http://vapendragare.blogspot.com
Postat av: victoria

like inlägg

2011-06-08 @ 20:51:57
URL: http://victoriagloria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0