inception

Jag har drömt de konstigaste sakerna de senaste veckorna. Fast egentligen har de inte varit så himla konstiga, det är det som är grejen. Jag har drömt mig in i helt vanliga situationer, som lätt hade kunnat vara verkliga. Vissa har till och med varit så verkliga att jag, när jag är i en liknande situation i vaket tillstånd, tror att det ligger till som i drömmen. Till exempel drömde jag att pappa hade köpt en ny skinka (vilket han också hade gjort på riktigt), men att den inte har varit speciellt god. Så nästa morgon när jag skulle äta frukost såg jag noga till att inte ta av den nya skinkan, tills jag en lång stund senare insåg att jag bara hade drömt att den var äcklig. Jag drömde också att den nya kiosken här i Arild hade fått stänga för att det hade gått så dåligt för dem. Och sedan när jag och min kusin gick förbi kiosken nästa dag sa jag förvånat åhh kiosken är öppen igen! Jag vet inte om jag är en sådan som tror på drömtydning. Kanske. Isåfall undrar jag vad dessa drömmar betyder, de kanske varnar för att jag dagdrömmer för mycket, att jag snart inte kommer veta vad som är dröm och vad som är verklighet. Eller så är det bara min hjärna som har samlat på sig onödig information och sedan kokar ihop onödiga drömscenarion. Man vet ju aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0