dingdongdingdingdong

ASSÅ JULKALENDERN ÄGER!!!!! Har nu kollat igen alla avsnitt som jag har missat, vilket är typ sju stycken. Åh åh åh. Kurre är så himla snäll. Och Charlie är så smart. Tänk om jag hade varit så smart om jag var barn. Fast det kanske jag var. Man kan aldrig själv veta om man är smart eller duktig eller bra känns det som. Det är som att när det gäller en själv ser man aldrig klart, man ser inte vad som är sant hos en. Fastän det är en själv som man känner som bäst. Konstigt.
December springer iväg! I övermorgon åker jag till Lanzarote. Och när vi kommer hem är det bara några timmar till julafton, sedan är julen slut! Ojoj. Ja, jag har iaf hunnit äta jättejättejättemycket lussebullar och knäck den här julen. Och det är ju ändå något.
Nu har jag två saker kvar på min lista. Skriva samhällsuppsats och köpa julklappar. Samhällsuppsatsen skulle jag ha skrivit ikväll, fast det gjorde jag inte för jag kollade på julkalendern istället. Jag har några julklappar kvar att köpa. Men snart är alla saker på listan gjorda. Det känns amazing.
Jag vill skriva dagbok, läsa harry, slå in julklappar och skriva julrim. Men jag måste skriva en samhällsuppsats, parthey. Fast jag är ganska trött. Så hellre sover jag. Missade ju faktiskt en hel natts sömn natten till den 13e. Imorgon är jag i princip ledig. Har en lektion halv två. Yes.
det här gjorde jag och sam och aksel och julia. i´m kinda proud

Kommentarer
Postat av: Carro

Hallååå julen är ju inte slut bara för att julafton är över?? Det är ju då den börjar! Efter julafton är alla måsten borta och man kan bara sitta ner och njuta av de fina små sakerna man fått, av att man inte måste göra något. Man kan prata med sin familj som man inte träffat på länge. Man behöver inte skriva uppsatser, inte stressa med julklappar.

Och som min trumpetlärare sa "Nää, nu ska du bara ägna åt dig att äta skinka, doppa i grytan, äta ost och revbensspjäll och pepparkakor och göra ingenting. Sen helt plötsligt efter ett tag så kommer du på, att Justdet, trumpeten ja. Och DÅ plockar du upp den, utan tvång och utan press. Carro, nu ska du ha jullov!"



:D

2011-12-15 @ 10:04:08
URL: http://hjarnanssmorgasbord.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0