okej eller

Har du tänkt på att vi har normaliserat saker som inte är normala? Att vi har sagt okej till saker som inte är okej? "Det är okej att vara deprimerad", "det är vanligt att man skär sig", "det alltid några som hamnar utanför, det är normalt". Det känns som om alla gränser håller på att suddas ut, fade away liksom. Till slut kommer det inte finnas några gränser kvar typ. Och kanske är det skönt, tycker vissa. Att det inte finns gränser, att man kan springa fritt. Men jag tror på gränser, jag tror de finns av en anledning, tror att de behövs. Vem vet annars vad som är rätt och fel? Okej och inte okej? Gott och ont?
Jag tror att det är det som håller på att hända. Vi kommer snart inte kunna skilja på någonting, för att allt har flutit ihop. Snart kommer vi bli blinda inför kontraster. Det kommer inte finnas några kontraster.
Nej, nu uttrycker jag mig fel. Det skulle kunna bli så att detta kommer hända. Men jag vill inte det. För allt är inte okej. Verkligen inte någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0