lakes of canada

Det finns saker som gör mig glad. Småsaker bara, ni vet. Här är några:
Hembakta oreos. Att baka är mysigt och gott. Ännu roligare blir det om man har fina kakburkar. Det har jag.
Gitarr. Att det faktiskt låter någorlunda fint när jag spelar. Jag behöver inte stanna upp för varje ackord längre.
Vårblommor som har party i trädgården, trädgården som nog behöver lite uppmuntran efter vintern.
Två vänner som jag ska åka på Sverigeresa med i sommar. Jag längtar så mycket.
Fina klänningar som man kan få titta på när de hänger på galgarna eller i skyltfönstret.
Cupcakes i en snygg kartong med snöre. Och goda var dem också. Hallon&lakrits och kokos&citron. Det ni.
Att solen faktiskt värmer.
Att gå på Söder med en vacker vän och prata om poesi. Och massa annat. Det gillar jag.
Igår såg jag något så sjukt fint. Jag blev så glad när jag såg det, det bara bubblade i mig av glädje och bubblighet. Jag såg en gubbe och två tanter som stod i en liten ring och höll om varandra. De tittade på varandra och skrattade och pratade. Sedan när en skulle gå kindpussades alla. Solen lyste på dem.

Kommentarer
Postat av: Anna

Oh, det blir alltid ett litet gjädje rus när man läser din blogg Helena. Och på tal om texten, så vet jag inte riktigt ännu vad det är. Kom på det i duschen igår ;)

2011-04-12 @ 19:19:00
URL: http://prinsessananna.blogg.se/
Postat av: stella

Jag blir helt varm i hjärtat. Så fint. Tanter och gubbar <3

2011-04-12 @ 21:27:49
URL: http://densomskriver.blogspot.com
Postat av: Skoof

Din blogg är finfinfin! Fint skrivet. Fint helt enkelt. Jag gillart!

2011-04-14 @ 10:55:52
URL: http://ponyboyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0