ganska fint ändå

I torsdags tror jag.
Nej jag vet. Ingen ville att det skulle snöa. Nu räcker det liksom, sa folk. Jag med, jag tycker det räcker nu. Snart borde det vara slut, eller? Tar inte allt slut någon gång? Men så började det snöa igen. Äejmen va tusan, sa dem flesta och ryckte på axlarna och skakade på huvudet åt varandra med en suck som sade "vi tycker alla samma sak, det här är bara skit". Men jag tyckte faktiskt att det var helt okej. För snöflingorna var så fruktansvärt stora, så mycket större än vanligt, en snöflinga var av samma storlek som halva min tumme på min vante. Och det var fruktansvärt vackert. Gigantiska snöflingor bara fyllde hela luften hela alltet. Svart tillvaro med lysande stora flingor. Ganska fint ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0